gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Vilken dag

Publicerad 2015-05-27 21:22:34 i

Så var dagen kommen då jag äntligen skulle få min man och  vi skulle få bli makar. Som jag har längtat efter detta och väntat på att det skulle ske.

Hade varit nervös hela veckan innan och varken kunnat sova, eller kunnat tänka på så mycket annat än just bröllopet. Så på morgonen så blev det lite frukost i magen med betoning på liiite innan vi åkte in till frissan. Hade varit och provat frisyren innan och pratat om sminkningen och kunde inte bli mer nöjd över resultatet. En väldigt fin frisyr som passade mig och klänningen väldigt bra. Diskret med sminket men väldigt fint. Jag och min fina tärna drack mousserande och var nervösa båda två inför kyrkan. Åkte till en nära vän och bytte om till klänningen som satt som en smäck. Kan ju säga att det är tur att alla inte ser vilka saker som är under en sådan dag 😉 inte sexigt någonstans. 

Fotograferingen var vid ruinen i brunn och den gick fort och vi fick väldigt många fina bilder. Marie, vår fotograf kan jag verkligen rekommendera om ni vill ha vackra naturbilder som är avslappnade. Hon är även väldigt flexibel med vilka som ska vara med och vad man vill göra. 

Väl i kyrkan så var vi båda nervös och hela vigseln gick bra men fort. Jag kände att när jag sa löftena så var det nära till tårarna och hela ceremonin var väldigt fin. Min bror vigde oss och många har kommit efteråt och berömt hans tillvägagångssätt. Att han får det att kännas avslappnat och inte så stelt. Sången som min goda vän Madeleine sjöng var otroligt fina och Björn som arrangerat all musik var guld värd. Hoppas på att man kanske kan få det inspelat någon gång.




Festen var även den lyckad med både maten, talen och spexet. Var supernöjd med värdparet som ordnade med allt under kvällen så vi kunde slappna av. Dans och fest avslutades sent inpå natten med att jag (fru Hellqvist) och min man checka in på hotell där bröllopsnatten spenderades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela