gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Slutet

Publicerad 2014-10-19 22:51:35 i Träning,

Nu ska jag öppna upp mig lite för er som helt enkelt inte är intresserade kan genast sluta läsa. 

Jag kan börja med att säga att det 
handlar inte om att söka sympati utan jag vill mest skriva av mig. 

Allt handlar om min kropp, att jag varit större än många andra och har aldrig varit en sportnörd. 
Min dröm har varit att kunna gå in i en klädbutik och faktiskt ta de först plaggen därinne och prova och se bra ut i. 
När jag jobbade som au pair så började jag träna varje kväll och kom in i en bra period i mitt liv. Jag började äta mer hälsosamt och tränade vilket fick min kropp att förändra sig och jag mådde bra. Fick även en del uppmärksamhet från killar vilket var positivt för mig. När jag kom hem så var livet bra.

Kom in i en svacka på grund av obesvarade känslor vilket fick mig att gå upp i vikt igen, Detta skulle snart vända när jag faktiskt träffademin blivande make och vi flyttade till Karlstad och började träna igen flera gånger i veckan. Gick ner i vikt igen ( inte lika mycket som i England) men ändå bra. Var nöjd med kroppen och höll mig på en bra nivå tills jag blev gravid. Gick upp en del i vikt under graviditeten och tyvärr så fortsatte jag gå upp efter att bönan var född. Dåliga vanor med läsk, godis och skräpmat försvann inte efteråt. Nu väger jag väldigt mycket, mer än någonsin tyvärr. Kan säga att jag mår rätt dåligt av detta. Tycker det är jobbigt att se mig själv på kort nuförtiden eller i spegeln. Varje gång jag äter något som jag vet att jag inte borde så blir jag ledsen inombords. Jag känner av nu att vikten är mer ön vad den varit innan när jag går mycket (mina knän tar stryck) 
Känner mig inte snygg inför min sambo och allt jag vill innan bröllopet är att bli mindre igen och mer nöjd med mig själv.  Det handlar inte om att gå ner allt men en liten del för att sedan kunna fortsätta neråt. Denna gången ska det hålla sig och inte vara något tillfälligt!

NU har jag bestämt att jag SKA gå ner i vikt och bli mer nöjd med min kropp. 














Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela