gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Värmeslag på G

Publicerad 2014-05-16 18:56:24 i Allmänt, Livet med bönan,

Igår och idag har det varit riktigt härligt ute och jag och Matilda har verkligen njutit av att få vara ute i friska luften. Igår var det babyöppet nere vid sjön och vi träffades i mammagruppen och fikade innan sångstunden. Riktigt härligt att vi kommit igång och träffas i stort sett varje vecka och delar med oss av det vi upptäcker med våra barn. Sedan kan man ju hoppas att vi även kan ses när barnen blir lite större och kanske inte alltid är med.
 
Idag har det blivit fikahäng på förmiddagen med Sarah, Emmy och lilla Semlan (Selma) hemma hos oss. Matilda blir så glad när Emmy sätter sig brevid henne och man märker att Emmy tycker det är roligt nu när Matilda ger henne lite gensvar. På eftermiddagen var vi nere hos en kompis mamma som i hennes stuga och barnen har fått sitta under ett parasoll och njuta av tillvaron.
Skönt när vädret är så bra och sommaren närmar sig med stormsteg. Längtar tills vi kan åka till någon sjö och Matilda kan få doppa fötterna och vi kan få sitta vid stranden och gräva i sanden. 
 
Har annars börjat komma igång med mina promenader igen och hoppas kunna hålla det till en bra vardagsmotion för att framöver kunna bli mindre och till sommaren kunna ha mer av mina vanliga kläder. Ska på bröllop i sommar och vill så gärna köpa en ny somrig klänning eller iallafall ha på mig någon av de klänningarna jag har i gaderoben. Ska även börja träna mer på gymmet men väntar lite för att se om min kompis kan komma igång efter sin förlossning.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela