gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Morsdag

Publicerad 2014-05-26 14:37:12 i Allmänt,

Helgen har varit väldigt mysig men som vanligt gått alldeles för fort. Både jag och sambon tycker det är skönt att få vara hemma med Matilda båda två och man märker även på henne att hon njuter av att få ha pappa hemma hela dagen.
 
I lördags var vi hos sambons föräldrar och åt middag för att fira att det var morsdag på söndagen. Vi fick tre rätters och som alltid så leveras det god mat och trevliga samtal. Jag trivs faktiskt hos svärföräldrarna väldigt bra (har blivit mer bekväm) Ibland är kanske inte samtalen just det som jag tycker om att prata om eller sådant som jag inte helt förstår men det är ändå trevligt. Sedan är det väldigt mysigt och se hur bra Matilda trivs där och att se hur farbröder interagerar med Matilda. Hon lyser oftast upp i ett stort leende när hon ser farmor och farfar vilket är kul. Tacksam att Matilda får träffa dem så ofta som hon gör. Vi är väldigt glada att även mina föräldrar bor i samma stad och att de träffar henne så ofta. Sedan hade man fått önska så skulle väl våra syskon och Matildas kusin kunna bo lika nära men man kan inte få allt här i livet. 
 
På söndagen vaknade jag upp och insåg att det var idag JAG skulle få fira min första morsdag :) Fick en mysig frukost som sambon hade gjort med Matildas pratande i bakgrunden, jag låg och halvsov lite när de höll på och lyssnade när det lektes och grejades i köket. Fick en väldigt fin present som sambon införskaffat på lördagen. Vid jul fick jag ett pandora armband i julklapp och två berlocker till, ett hjärta som symobilserar vår kärlek och en liten kula som ska symbolisera vår "böna". Nu fick jag en berlock som var formad som en familj. Blev väldigt glad för just den presenten kan jag säga. Är glad för min familj och jag skulle aldrig vilja byta ut dem. Vi åkte ut till min mamma och hennes sambo och tog en morsdagfika ute på deras altan vilket var väldigt trevligt. Matilda myste lite med deras "lilla" hund och han verkade mest besvärad när hon ville "klappa" men låg så stilla. Sambon hade planerat att vi skulle ta oss till en badplats i närheten vi packade med en liten picknik med grillad kyckling och sallad. Trots alla små larver, blåst och getingar så väldigt trevligt att sitta där en stund. 
När vi kom hem igen så hade vi pratat med våra närmsta vänner (grannarna) om att vi skulle ta en fika med tårta och kaffe. Min vän Sarah hade gjort en riktig jordgubbstårta. Dagen till ära för oss mammor så invigde vi våra finkoppar.
 
En mycket trevligt helg/morsdag avslutades med lite plaskande i badet för Matilda och jag och sambon tog varsin välbehövd dusch då det varit väldigt varmt det senaste. 

Mammas lilla skatt



Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-05-26 23:19:01

Så mysigt ni måste ha haft de. :-) Kul att bi kunde fira lite tillsammans. ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela