gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Mammas lilla tjockis

Publicerad 2014-03-14 09:03:43 i Allmänt, Livet med bönan,

Vi har fått en riktig liten sumo här hemma, det är små veck, dubbelhaka och goa runda kinder så det står härliga till. Var på bvc i måndags för att väga och mäta vårt lilla hjärta. Vågen stannade på 7025 gram och måttbandet sträckte sig så långt som till 62,5 cm så växer gör hon. Nästa gång vi träffar Jenny så är det dags för spruta igen vilket känns lite i modershjärtan men det gick ju bra förra gången. 

I måndags var vår böna 4 månader vilket känns lite skumt. Det går otroligt fort och jag kan känna att det är svårt att hänga med i svängarna. Vi har börjat med att ge några skedar med barnmat varje dag och Matilda är intresserad och gapar stort när skeden kommer. Roligt att vi kommit till ytterligare ett utvecklingssteg i bönans liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela