gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Mycket att lära sig och upptäcka

Publicerad 2014-01-31 16:37:12 i Allmänt,

Vår lilla böna växer och utvecklas för varje dag och det är härligt att se hur hon mer och mer blir en egen person som upptäcker omvärlden runt sig. Vi har redan från börjat insett att det är en speciell dam vi har att göra med :) Hon är bestämd och vet vad hon vill och görs inte saker på hennes sätt så blir det skrik och slagsmål ;)
 
För ett tag sedan nu upptäckte vi våra händer vilket var väldigt spännande att inse att de där två sakerna tillhör mig och dem kan vi stoppa i munnen HELA tiden. Vi struntar i om mamma och pappa precis innan smörjt med kräm för att jag är så torr i huden. Har tänkt att framöver blir det strumpor på händerna när vi precis smörjt. Matilda har även börjat greppa efter leksaker men då ska det också ske på hennes villkor. Vi var hemma hos svärföräldrarna och de hade hört och sett filmer där Matilda greppar leksaker så självklart ville de se henne göra det när vi var där. Men nej varför ska jag göra det tänkte Matilda. Nu har hon börjat kolla lite smått på sina fötter också och ser lite fundersam ut när de rör sig så om några veckor kanske hon har förstått att de är hennes också.
 
Försöker hinna med att Matilda ska ligga på mage minst en gång varje dag och det börjar även det ge utdelning. Innan kunde hon hålla upp nacken en liiten stund men sen var hon tvungen att vila. Nu kan hon ligga där bra många sekunder och titta i sin spegel på den andra bebisen som gör exakt samma saker som hon. 
Vår lilla böna är stark överhuvudetaget i kroppen vilket vi får känna av när hon inte vill sova och böjer sig bakåt som en ostbåge när hon är i våra famnar. Sedan vill Matilda gärna inte sitta ner utan man ska stå upp när hon är hos oss i knät och kolla runt vad som händer i rummet. Hon stödjer upp nacken jättebra vi har börjat träna att sitta lite med lite stöd runt oss. 
 
En underbar och spännande tid vi har hos oss nu och mer saker lär ju hända inom det närmsta. Jag och sambon pratade om hur kul det kommer bli när vi ska börja med smakportioner, vad vi ska laga för mat och hur kommer Matilda reagera.

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-01-31 22:44:50

Så mysigt och ni förtjänar det verkligen! De blir bara bättre och bättre. Man tycker ju om dem mer och mer! ♡

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela