gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Första gången

Publicerad 2014-01-07 21:07:21 i Allmänt,

Jag minns så väl första gången då det hände. Det jag minns är hur fluffigt det var, den lite skumma smaken i massan och sötheten i den härliga vita...grädden. Semlor är väldigt gott och idag finns det ju så olika varianter, mini, wiener, vanlig och vanilj. Idag var första för i år. Mamma var över och fikade och hade då med sig varsin semla. Kommer förhoppningsvis äta några semlor till under den här tiden på året. 

Kan tänka mig att när Matilda blir äldre så kan vi baka egna. 

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-01-08 08:21:08

Så gott! :D Jag har varit så ful och redan ätit 3 stycken. :P Günter har nog de godaste jag ätit än så länge faktiskt. Perfekt sötma. ^^ Men din mamma kanske hade bakat själv? Gissar på att de är minst lika goda isf. :)
Kanske något man kan fika på till helgen om vi ses? :)
Kram

Svar: Hon köpte faktiskt med från gunthers. Agnes ska troligtvis komma hit på lördag under dagen men vi kan säkert hitta en tid att fika på. Vi kanske kunde testa och baka själva?
Christina Boger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela