gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Föräldragrupp

Publicerad 2014-01-14 17:04:00 i Allmänt, Livet med bönan,

Idag var det så dags för första föräldragruppen efter förlossningen. Har sett fram emot att få träffa andra mammor och deras barn i samma ålder för att kunna diskutera hur det känns nu med det nya livet och hur de klarar av vardagen. Jag har ju en kompis som har barn som jag gärna pratar med som fick barn ett år innan mig vilket är skönt för då kan man rådfråga om allt möjligt för hon har gått igenom det.
 
Kom till BVC lite småstressad för jag trodde att jag var sen men var inte sist in allafall :) Inne i rummet satt det både mammor och pappor med sina barn och när vi kom in fick vi skriva våra namn på en lapp och ställa framför där vi satt. Jenny som är vår BVC sköterska började med att välkomna alla och berättade lite om varför vi har gruppen och att den är till för att vi föräldrar ska få utrymme att växla erfarenheter och tankar. Alltså kommer inte informationen ta så mycket plats som den gjorde i vår föräldragrupp i Göteborg innan bönan kom, skönt tycker jag.
 
Först gick vi ett varv och presenterade oss, våra barn, ålder och var ungefär vi bor. Vi pratade om just föräldraskap om hur det känns med det nya livet och sömnen. Vi fick se en film som jag helt ärligt inte kommer ihåg mycket av eftersom Matilda blev lite gnällig (jämfört med andra var hon sååå lugn). Jenny var väldigt noga med att i början tala om att det är ju helt okej om man behövde gå iväg för att mata, byta blöja eller vagga sitt barn. 
 
Efter att Jenny hade visat filmen var det fika till självkostnadspris, var inte mycket till fika men en kopp kaffe gick ju ner iallafall. Nästa gång kanske jag tar med en frukt eller en smörgås beroende på hur länge vi stannar. Idag drog tiden verkligen iväg och vi var inte hemma förrän efter fyra. En riktigt trevlig stund på BVC och jag pratade faktiskt med tre andra mammor som jag tycker verkade trevliga, två bor i stan och den andra utanför. Kan nog bli en träff på babyöppet här framöver.
 
Kan ju uppdatera att vi bytt föräldragrupp, inte för att det inte verkade bra men kände att det kommer skilja utvecklingsmässigt mellan Matilda och de andra. Sedan har jag en bekant osm fick barn två dagar efter oss och hon och hennes son hamnade i en annan grupp så vi kollade om vi kunde få byta vilket gick bra.

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2014-01-14 19:32:42

Så kul att du kände så! :) precis som de ska vara. ^^ synd att inte vi får gå i någon sån grupp bara. :( ska kolla med dem ändå när jag är där på Torsdag. :)

Svar: Tycker absolut att du ska kolla :)
Christina Boger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela