gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Host host...

Publicerad 2014-02-05 21:26:20 i Allmänt, Livet med bönan,

Det började med att Oscar blev täppt i näsan och gick runt och nös hemma och han hostade och hade sig under förra veckan. Han blev riktigt dålig under dagen då vi hjälpte några vänner att flytta sin mamma/svärmors saker till en ny lägenhet förra helgen. 
 
Under söndagen så började bönan att hosta och hade lite svårt att andas genom näsan så vi köpte näsdroppar till henne och hoppades att det skulle bli bättre, tagit temp på henne under dagarna som gått och hon har legat mellan 37.6-37,8 och det räknas inte som feber förrän det stiger över 38. Har tyckt riktigt synd om lilla Matilda för hon har varit riktigt hängig och sovit mycket. Sedan har hennes mage påverkats av det hela så gör nummer två flera gånger per dag. Vi blev lite fundersamma om det verkligen var hälsosamt för henne att bajsa så mycket och om hon hann få i sig näring från maten innan det åker ut igen. (Hon bajsar bokstavligen tio minuter efter varje måltid) Ringde BVC idag för att rådfråga lite hur vi ska göra om vi kanske ska ge henne mindre mat och fler gånger. Har en helt underbar sköterska på BVC som verkligen lyssnar och tar in det man säger vilket är skönt. Hon sa att det är normalt att barn kan reagera som Matilda gör och verkar hon nöjd mellan målen så ska det nog inte vara någon fara. Vi ska ju till BVC nu på måndag nästa vecka och mäta och väga så då får vi se om hon borde gått upp mer än vad hon gjort. Sedan som min mamma säger så skulle vi märka om detta påverkade henne alltför mycket på kroppen, även om hon inte har enormt mycket att ta av så finns det lite på vår lilla tjockis.
 
Även jag drabbades av att nysa en del och att det kittlades i halsen sådär obehagligt som det gör precis innan det bryter ut. Satt under söndagen och drack honungsvatten och hoppades att det skulle försvinna men tyvärr blev det värre. Näsan rinner och halsen gör ont men jag har sluppit hostan än så länge och jag hoppas slippa bli hes som jag brukar bli när jag är förkyld.
 
 
Idag bjuder jag på en härlig bild när bönan sitter själv (med två kuddar vid sidorna) Hon är väldigt glad att få sitta själv och håller upp kroppen väldigt bra. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela