gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Inte långt kvar nu

Publicerad 2013-09-14 19:47:45 i Gravid,

På mobilen (om du har en relativt ny) kan du ladda hem appar där du kan följa din graviditet. På dessa kan du genom att skriva i beräknat datum få vilken vecka du är i och i vissa även hur många dagar det blir kvar tills du ditt lilla mirakel är hos dig. Jag var väldigt snabb att skaffa två av dessa appar och de har faktiskt stämt i veckouträkningen som min barnmorska haft. Enligt min ena app så är det endast 40 dagar kvar till bf, helt sjukt
 
Har varit väldigt roligt att ha dem och få lite rolig information kring hur stor bönan ungefär är och vad jag som blivande mamma och min sambo som blivande pappa kan förvänta oss just den veckan vi är i. Jag brukar visa sambon vad som förväntas av honom som partner vissa veckor (ser just den delen mer som skoj) och om han inte utför dessa små ting så blir det inget mys på kvällarna. ;)
Nä skoja bara, jag måste erkänna att jag har en sambo som är extremt engagerad i vårt gemensamma barn och han vill vara delaktig och jag känner att han tar sitt ansvar. Han tror jag kommer bli världens bästa pappa just till vår böna. Jag känner att vi kommer vara ett bra team både under förlossningen och tiden efteråt så länge vi lyssnar in varandra och vågar erkänna när vi behöver hjälp och stöd. Skulle inte vilja ha barn med någon annan än med honom. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela