gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Nu är hon här

Publicerad 2013-11-11 13:51:18 i Gravid,

Vi åkte in för igångsättning i fredags morse fulla av förväntan. Vi visste ju redan att de kunde ta tid med detta. Så när de sa till oss att vi kunde inte räkna med att det skulle gå snabbt skakade vi lite på axlarna. Däremot hade de fått in en del mammor under natten och även något akut så vi fick vänta lite innan vi fick ett rum. 

Kom in och de gjorde en bedömning som visade att min livmodertapp inte hade utplånats som man säger. 

Efter två behandlingar med gel så kunde de göra håla på fosterhinnan och vattnet gick lördag eftermiddag. Men det skulle ta ändå till söndag och med värkstimulerande dropp under dagen innan hon skulle vara hos oss. Kom som en fin farsdag present och båda grät när hon kom ut. Underbar känsla att få bli mamma och hon är så fin. 




Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-11-11 15:09:01

Ja, Grattis en andra gång! Så glad för er skull! Jättefin är hon! <3

Postat av: Jenny Jarvid

Publicerad 2013-11-11 18:45:58

Ett stort grattis till er alla! Det är så fantastiskt med ett nytt litet liv :-)

Postat av: Moster Lena :)

Publicerad 2013-11-12 07:59:11

Men åhh där är hon ju! Så söt! Hur stor är hon?
Grattis till er alla!
Kram

Svar: Hon vägde 3450gram och var 52cm lång.
Christina Boger

Postat av: Maria

Publicerad 2013-11-12 14:43:07

Tror minsann hon är lik Oscar!
Fin är hon. Ser fram emot att träffa er o höra mer om hur det gått.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela