gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

"Bönan" myser i magen

Publicerad 2013-06-13 12:56:35 i Gravid,

Har ju glömt och skriva om vårt ultraljud vi var på förra veckan. Vi kommer dit och vi är båda nervösa hur det ska gå och vad de ska se.

Innan vi gick in fick vi ta ut pengar för vi hade läst/ hört att de var tvunget att betalas kontant och jämnt om man ville ha kort. Det visade sig sen att de hade kortläsare så det var ju lugnt. Vi kom in i väntrummet och jag var lika kissnödig som första ultraljudet men det var bara att stå ut. Efter en stund blev vi uppropade och barnmorskan verkade till en början väldigt barsk. Som tur var mjukades hennes hårda yta upp efter att vi kom in i rummet. Van som jag är vid ultraljud ;) så drog jag ner byxorna och "skuttade" upp på britsen. Var inte lika fräscht som på emmaultraljudsklinik men det funkade ändå, vi vill ju bara se vår lilla böna. När hon först började kolla och vi såg att bebisen låg där så sökte jag efter hjärtat så att det slog, vilket det gjorde. Efter det kollade vi på vår lilla böna som låg där så fint och skötte sig så bra när barnmorskan skulle mäta omfånget på huvudet och kroppen.

Var lite osäker på om vi skulle kunna få reda på vilket kön det är men jag frågade lite försiktigt om det gick att se. Först grymtade barnmorskan något otydligt, visade sig sedan att hon var fokuserad på annat så vi väntade lite. Sedan frågade hon om vi båda ville veta för annars skulle hon inte säga något. Hon kollade och kollade och efter en stund tänkte jag att det nog inte gick att se, tillslut så säger barnmorskan att det troligtvis är en liten tjej som ligger därinne. Mysigt tycker både jag och sambon, fast det hade varit mysigt med en liten kille också. :) Kanske blir en kille nästa gång.

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-06-23 10:29:52

Kul med en liten tjejkompis till Emmy. :D och så klart en liten bebis till er. <3

Svar: Det ska bi intressant och se hur Emmy reagerar när hon träffar bebisen för första gången. Jag har ju inte sett hur Emmy är med andra barn/bebisar men det har ju ni.
Christina Boger

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela