gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Nu var det gjort

Publicerad 2013-07-01 08:03:06 i Gravid,

Jag har ju skrivit tidigare om att vi kollade runt på blocket efter barnvagn och att vi även har kollat i någon butik emellanåt. För några veckor sedan så bestämde nog både jag och sambon oss för att vi skulle kolla efter en vagn med fyra fasta hjul för det känns som att det fungerar bäst i de flesta terränger, även om det kan bli lite osmidigt inne i stan kanske. När det kom till märket så har vi nog innerst inne vetat om vilken vagn det skulle bli men vi har kollat runt på alla möjliga. Så i fredags så hittade jag den, en emmaljunga city cross polar performance som bara var 1 år gammal. Den hade endast använts sedan september förra året fast de köpt in den i början av juli och de hade bara använt den till ett barn. Jag mailade och fick kontakt, kvinnan sa att vi gärna fick komma och kolla på den igår så det gjorde vi. Den var jättefin och det ingick quodrolift och skötväska i priset. Nu undrar ni säkert vad vi betalade för denna vagn och några av er kommer säkert tycka att det är mycket pengar men den känns som den är värd det priset. Kan ju även tillägga att sambon försökte pruta men de var inte så intresserade och dum som JAG är så ville jag ju gärna ha den så jag sa ju direkt då att vi kunde betala det dem ville ha för den. (Jag var väl orolig att de inte skulle vilja sälja den till oss) Kvittot var kvar och de hade betalat närmare 8000kronor för den förra året och vi fick köpa den för 5000kr vilket är mycket pengar men det känns ändå rätt. Färgen på vagnen är svart med orangea detaljer och den är väldigt fin tycker vi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Moster Lena :)

Publicerad 2013-07-01 09:32:46

Det är en kanonvagn :) Vi hade också en Emaljunga City Cross fast en svart/grön.

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-07-01 13:17:36

Se där! ;)
Nu blir de mer och mer verkligt. :) De var ju ett bra pris för vagnen mot vad den kostade innan. ^^ Måste kännas skönt att ha fixat en vagn? :)

Svar: Ja det är riktigt skönt att ha fixat en av de dyrare utgifterna nu innan bebisen kommer. Ska vi bara fixa allt annat också :)
Christina Boger

Postat av: Anna

Publicerad 2013-07-05 12:56:29

Låter som ett bra köp! Du kommer inte ångra att ni köpte med fyra fasta hjul, det är svårslaget i skogen och när snön kommer. Hoppas du mår bra annars!
/ Anna (jobbet)

Postat av: Maria

Publicerad 2013-07-08 10:27:00

Bra val. Det är en bra vagn och rejäl :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela