gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Disco i magen

Publicerad 2013-07-23 19:34:28 i Gravid,

Det är riktigt mysigt att känna "bönan" rör sig inne i magen. Lisbeth förklarade att när det är som små vibrerande rörelser i magen så är det att bebisen har druckit fostervatten och har hicka.

Tidigare har vi mest känt fosterrörelser på kvällarna men nu kommer det under hela dagen och riktigt tydligt också. Jag kan även tillägga att ibland är det riktigt disco i magen, det hoppar och har sig.

Brukar ligga i soffan och bara mysa och titta på magen när det hoppar, även sambon har sett det fast han ibland missar.

Vi var på campingsemester för några dagar sedan och då försökte jag fånga när "bönan" sparkar men det är som att så fort filmkameran kommer fram så vill den lilla inte. Har iallafall en bild från stunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela