gronkiwi.blogg.se

Välkommen till min blogg. Jag är en glad tjej som varannan vecka bor tillsammans med mina två tjejer i ett hus på landet. Här kommer jag skriva mina tankar kring vårt liv och hur vår vardag ser ut.

Barnmorskebesök

Publicerad 2013-07-18 16:48:32 i Gravid,

Var hos vår barnmorskan Lisbeth idag och tog lite prover och kollade till bönan i magen. Alltid lika trevligt att träffa henne, jag känner mig väldigt trygg med henne. Hon tillhör de lite äldre barnmorskorna men hon är lätt att prata med och hon får en att känna sig så välkommen varje gång.

Vi började med att kolla min vikt, blodtryck, sockret och järnvärdet. Jag har alltid varit väldigt svårstucken men men Lisbeth ville försöka sticka i armvecket men fick tillslut ta på handen. hon lovade att nästa gång jag behöver bli stucken tar vi handen direkt.

Mitt blodtryck låg bra och hade inte ändrat sig sedan förra besöket. Mitt socker låg också väldigt bra (4,7) så Lisbeth är nöjd med mig. Däremot låg jag lite lågt med mitt järn. Normalt ska man ligga mellan 120-140 och jag låg på 117 så det har sjunkit lite grann. Lisbeth tyckte att det var bäst att jag tar lite extra järntabletter varannan dag på kvällen så det inte sjunker mera.

Vi lyssnade självklart på bönans hjärta och idag lyckades vi komma rakt på hjärtat med dopplern så det kom ut ett galopperande ljud. Det lät så fint och denna gången stannade bönan en lång stund så pappa och mamma fick höra ordentligt. Mätte även magen och min tillväxtkurva ligger bra till, jag ligger inom det normala så det växer på bra.

Efter besöket blev det sushi (Frågade Lisbeth om jag fick. Hon bekräftade att sån där "mammasushi" är helt okej att äta.) Hur gott som helst att äta, har längtat och det var sååå gott. Tog en glass till efterrätt :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela